crucealbastra

Slănic Moldova – Valea Pufu – Vârful La Cireș – Șaua Nemirei*
Marcaj cruce albastră.
Timp de parcurs: 4-5 ore

La confluența Slănicului cu pârâul Pufu urmăm drumul forestier de pe valea acestuia din urma aproximativ 3 km. Din capătul acestuia prindem o potecă care urmărește firul pârâului și la final urcă o coastă pe partea dreaptă printr-o pădure deasă de molid. Intersectăm drumul forestier care coboară în valea Dofteanei și după ce îl traversăm intrăm în pădure și urcăm piciorul de munte spre vârful La Cireș. La cca 1 oră de drum prin pădure sosim pe vârful La Cireș (1063 m), la piramida geodezică. Vârful este acoperit de pădure și în jur descoperim urme ale războiului, tranșee sau amplasamente de tunuri. Traseul își schimbă direcția către sud pentru cca 200 m prin pădurea rară și coboară apoi spre dreapta, în valea Dofteanei. Vom urma drumul forestier pănă la pârâul Țiganca (drumul mai continuă doar cca 300 m). Poteca urcă pe pantă în lungul malului stăng al pârâului și în cca 30 min ajungem în poiana La Table, și după înca 20 min ieșim pe culmea principală a munților, în Șaua Nemirei.(1440 m) unde ne intersectăm cu traseul marcat cu bandă albastră. La 20-30 m de șa gasim un izvor din care ne putem aproviziona cu apă.

Poarta Vânturilor, cum este numita zona de oamenii acestor locuri, desparte vârful Nemira Mică (1627 m) la sud de vârful Nemira Mare (1649 m) la nord.